Plantehold - Proces og udvikling
Dag 1 på planteholdet har vi overtaget et højbed. Dagen gik med, at luge for ukrudt, gøde og vande. Undervejs fandt vi også en masse myreæg.
På dag 2 havde vi, efter en masse snak og overvejelser, fundet ud af hvad vi skulle plante. Vi ville egentlig gerne eksperimentere lidt og se hvad vi forhåbentlig kan få til, at lykkedes med at gro. Derfor blev det til kartofler, vandmelon, snackpeber, æble, kamille, persille, purløg, skovjordbær, nektarin, agurk og blomsterblanding. Vi har ting som vi er rimelig sikre på kan gro og andet som er mere et eksperiment.
Dag 4 har vi sat nogle fælder ude på campus. Vi har lavet 2 faldfælder - én uden noget i og én med æble i. Det tjekker vi op på imorgen.
Dag 5 har vi fået tjekket vores faldfælder - og ingen dyr faldet i. I fælden uden lokkemad så der ikke ud til, at have været nogen aktivitet. I fælden med æblet i kunne vi se, at der havde været snegle rundt om, men der var ikke kommet noget ned i selve fælden.
Vi har tjekket op på vores højbede og fået dem vandet - der er ingen fremskridt endnu. Til gengæld er vores planter indenfir begyndt, at spire. Specielt går det godt for tomaten.
Hejsa - I er kommet fint i gang med jeres plantehold. Overvej evt. at lægge aktiviteten med fælder i et andet indlæg. Husk gerne også at beskrive jeres naturfaglige og pædagogiske overvejelser ifm. planteholdet - se opgaven: http://natur-miljoe-udeliv.blogspot.com/2015/12/planteholdsopgave.html
SvarSletOvervej billedtekst (og nærbilleder) så det er muligt at følge de enkelte planters udvikling = en plante logbog.
Vh Ida