Populære opslag fra denne blog
Udviklingsprojekt 1. opgave
Udviklingsprojekt / Praksisafprøvning 1. opgave Denne opgave er en del af forberedelsen af interventionen / udviklingsarbejdet. Målet med opgaven er, I som studerende skal arbejde med: Målgruppe: Psykisk- og fysisk funktionshæmmede over 18 år. Botilbuddet Tornskov Kompetencemål: Den studerende kan skabe rammer for, lede og udvikle pædagogiske forløb med et naturvidenskabeligt udgangspunkt og med fokus på børn, unge og voksnes naturoplevelser, naturforståelse med uderummet som læringsmiljø. Vi har i går været ude på botilbuddet Tornskov, som er et privat botilbud for fysisk og psykisk funktionshæmmede i Ragebøl ved Sønderborg. Borgerne er i alderen 18 til 42 år, de arbejder under §66, §107, §108 og arbejder med blandt andet med pædagogiske metoder som KRAP, Low arousal, og tegn til tale. 1. Undring / problemstilling – Hvad det det der skal arbejdes med og forandres eller udvikles? Redegøre for hvilke didaktiske og pædagogiske metoder I vil anvende
Plantehold - Proces og udvikling
Dag 1 på planteholdet har vi overtaget et højbed. Dagen gik med, at luge for ukrudt, gøde og vande. Undervejs fandt vi også en masse myreæg. På dag 2 havde vi, efter en masse snak og overvejelser, fundet ud af hvad vi skulle plante. Vi ville egentlig gerne eksperimentere lidt og se hvad vi forhåbentlig kan få til, at lykkedes med at gro. Derfor blev det til kartofler, vandmelon, snackpeber, æble, kamille, persille, purløg, skovjordbær, nektarin, agurk og blomsterblanding. Vi har ting som vi er rimelig sikre på kan gro og andet som er mere et eksperiment. Derudover har vi også plantet 3 planter som står indenfor i vindueskarmen. Vi vil se forskellen i om de vokser og hvor hurtigt i forhold til planterne i højbedene. Dag 4 har vi sat nogle fælder ude på campus. Vi har lavet 2 faldfælder - én uden noget i og én med æble i. Det tjekker vi op på imorgen. Dag 5 har vi fået tjekket vores faldfælder - og ingen dyr faldet i. I fælden uden lokkemad så der ikke ud til, at have været nogen a
Kommentarer
Send en kommentar